Söndagslista

Söndag och jag bjuder på en lista som jag snott rakt av från Amandas blogg.
 
 
 
1. hur gammal är du?
Svart och svår, tjugosex år.
 
 
2. hur gammal känner du dig?
Oftast känner jag mig mellan typ femton till tjugo. Känner mig absolut inte vuxen någonstans (dock att jag skulle kunna tänka mig att önska mig freakin LAKAN i julklapp??! Så old.)
 
3. var bor du?
I en tvåa med balkong och badkar i Västerås.
 
 
4. vad har du gjort idag?
Än sålänge inte så mycket. Gått upp vid 05:45 och åkt till jobbet. Har pratat med patienter, delat mediciner och ätit rostat bröd med rökt sk*nka.
 
 
5. sommar, vinter, höst eller vår, vilket föredrar du? och varför?
Höst! Älskar när det är sådär precis lagom kallt, typ kanske bara någon plusgrad och det antingen är strålande sol och massa orangea löv på träden eller när det är totalruskigt väder och det regnar och blåser. Och den feelingen när man äntligen kan sätta på sig en supergosig halsduk utan att svettas ihjäl.
 
 
6. är du beroende av någonting?
Nä, tror faktiskt inte det. Och det är så himla skönt!
 
 
 
 
7. nämn tre saker en kanske inte vet om dig?
 Gud vad svårt, hmm...
- När jag var typ sådär tretton/fjorton är så tyckte jag inte alls om kent, men när dom släpte "Du & jag döden" blev jag förälskad men ville inte visa det pga tyckte att det var pinsamt då min mamma lyssnade på dom, haha.
- Den mysigaste delen vad jag på ett djur, åtminstone pälsdjur, är nospartiet. Alltså vet typ inget gosigare än små nosar/mular och då har dom ofta så himla lena mungipor? Att gosa med mular är ändå lätt topp 1 på den listan.
- Älskar att bada men hatar att ha på mig badkläder. När jag dock väl är i vattnet vill jag aldrig stiga upp utan kan flyta/plaska omkring forever typ. Är faktiskt utbildad simlärare också, även om jag aldrig jobbat som det.
 
8. var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
In ma bed under täcket och kolla på serier. Helst tillsammans med någon.
 
 
9. vilket humör är du på just nu?
Ganska trött. För några timmar sedan orkade jag knappt hålla ögonen öppna, men har vaknat till lite nu. Hade mensvärk innan också och bara det gör ju att en känner sig ganska ynklig. Men har intagit alvedon och ipren och mår nu finfint!
 
 
10. vilket är ditt favoritgodis?
Blå/gula S-märken. Dock att det är gelatin i dom *gråter floder*. Ibland ibland kan jag dock unna mig dom, men det är kanske en gång i kvartalet. (Förlåt alla djur)
 
 
11. vilken är din favoritaffär?
Tiger när det kommer till inredning, känns typ som att 75% av mitt hem består utav grejer därifrån. När det gäller kläder så handlar jag mest på monki och h&m här i Sverige. När jag varit i London är det Primark, New Look och forever 21 som äger. I övrigt älskar jag Myrorna här i Västerås, hittar nästan alltid nått när jag är där inne.
 
 
 
 
12. är du morgon- eller kvällsmänniska?
Lätt en kvällsmänniska. Har så svårt att gå upp på morgonen och vill helst av allt sova tills klockan blir tolv. När jag väl gått upp så tar det typ x antal timmar innan jag faktiskt orkar göra något vettigt, men framåt 20-21-tiden brukar jag vakna till liv och känna att jag har energi och inspiration. När jag pluggade skrev jag ofta mina hemtentor på natten för jag kunder verkligen inte skriva under dagtid. Då satt jag i sängen och hade bunkrat upp med en kanna med "grönt och skönt"-te och så skrev jag väl tills klockan blev sisådär runt 02-03.
 
 
13. har du blivit sydd någon gång?
Njet. Har bara tejpat, men det har jag fixat själv hemma. En är väl ändå sjuksköterska liksom!
 
 
14. vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Åh, jag vet inte. Men det jag blev himlastormande glad över senast var igår när jag var hemma hos Marie, Magnus och Hampus, och jag upptäckte att Hampus visste vem jag var och vad jag hette!!! Kände typ för att börja gråta när han upprepade gånger sa "auah" och pekade på mig. Lilla safarisnoken!
 
 
15. är du blyg?
Har ju varit fruktansvärt blyg för några år sedan, men det berodde ju på min sociala fobi. Nu när jag fått bukt med den så tycker jag inte att jag är sådär särskilt blyg faktiskt, vilket är så himla skönt.
 
 
16. vad heter du i andranamn?
Johanna, kort och gott.
 
 
17. vill du gifta dig?
Ja! Ska ha en klänning med tio lager tyll som min lillasyster ska sy, och så ska vi dansa till massa indiepop senare på kvällen pga mitt bröllop och jag bestämmer musiken.
 
 
18. har du något smeknamn?
Typ inte. Mamma brukar kalla mig för Fia, men utöver det så nä.

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback