Katteksem och kattbett

Hej hej hej!
 
Igår var jag hos veterinären med Ansgar eftersom han har fått utslag vid ena örat. Vi hann hälsa på en whippet och en dalmatin innan det blev vår tur. Veterinären visste inte riktigt vad det var för utslag men hon tog lite prover genom att skrapa på utslagen. Det tyckte inte Ansgar inte alls om utan han blev riktigt arg, och lyckades bita mig rejält i lillfingret. Seriöst, så djupt haha. Mitt finger blev ompysslat och Ansgar fick kortisonspray att smörja på i ett par dagar. Han ska även ha en tratt i minst fem dagar så att han inte ska kunna klia, haha. Han hatar det och är supersur, plus att Hedwig typ är rädd för den så varje gång han kommer så burrar hon upp sig, haha. Kaoset. Hur som så mår inte mitt lillfinger så bra, utan det + halva handen har svullnat upp, är rött och ömt. Så nu går jag på en antibiotikakur som jag VERKLIGEN hoppas hjälper pga får semester på torsdag kl. 15:15 och åker till Budapest 26/6. Har alltså absolut inte tid till att bli sjuk. Så nu vet ni det. Puss puss!



Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback