Synthetic panda's party

I lördags efter jobbet åkte jag till Stockholm för att gå på Hannas 25-års fest. Mötte först upp Panda-Emelie på centralen så fixade vi present till henne och passade även på att ta en öl. Tog bussen till Hanna där vi träffade hennes kompisar men även Towe och Agnes-Elise! Drack folköl, dansade och skrattade och sen somnade jag före klockan halv ett vilket i och för sig var bra då jag skulle åka hem tidigt för att jobba på kvällen. Men festen fortsatte tydligen ända till klockan sex! Bra jobbat.

(skinnsoffa)

Nya Spice girls:

Klubb panda

Hörrni, för två helger sedan var jag på Klubb Panda vilket var så himla mysigt. Jag och J sov även på hotell då han var i Sthlm samtidigt och firade sin kompis, så passande liksom!

Var hos Panda-Emelie innan, blev bjuden på veggieschnitzel, kokt potatis och spenatstuvning (dör så gott!), vi drack prosecco och lyssnade på både "Mirakel" och "Vi är på gång"= våra partypepplåtar. Tog tusen bilder med selfiesticken (jag tappade ena delen på väg hem från klubb panda så nu kan jag inte ta mer kort med den :'( ). Tog nockebybanan in till stan och jag var perfekt ölfull.Måste även berätta att jag inte ens behövde visa legg när jag gick in, vet ifs inte om jag ska vara glad eller ledsen för det, men just då var jag mycket happi. Träffade massa andra pandor, posade med olika maske, bl.a. David Bowie och Justin Bieber, åt popcorn och gled runt. Kändes mer som att vara på någons hemmafest än att vara ute på en klubb. Det spelades bara bra musik, såklart, och bara det gjorde att allt annat blev ännu bättre. Efter en stunds väntan så klev Kristian Anttila på scen, för han skulle ha en akustiskt liten spelning. Har ju aldrig sett honom innan men nu kan jag kryssa honom från listan. Spelningen var bra och han var trevlig och vi posade förstås med honom.

När det var slut så styrde Panda-Emelie mig till rätt station (T-centralen haha, var lite virrig så att säga... Har ju för bövelen bott i Stockholm) och jag gick runt ett bra tag innan jag hittade till hotellet och J. Morgonen efter var jag typ inte ens bakis så jag kunde äta pannkakor till frullis och sen låg vi och chillade i hotellsängen i några timmar för vi behövde inte checka ut förens kl. 18:00. Bästa!

Det peppiga lilla livet

Det vår ute nu, och trots att det ska bli lite kallare någon vecka framöver är jag ändå happi. Här är några superfun saker som kommer hända framöver:

- På fredag åker jag till Fagersta för att vara med på Maries mammas 50-års fest som är på lördagen! Ska bli spännande pga har aldrig varit i Fagersta innan haha.

- Ska gå (läs: gå) vårruset med några utav mina jobbarkompisar. Ser mest fram emot picknicken efteråt, och att jag kanske ska ha mina dreads på mig.

- Kika på "Hedwig and the angry inch" tillsammans med Panda-Emelie. Ola <3

- 20/5 släpps "Då som nu för alltid"!!!!!!!

- Åker hem till Hanna i sthlm och går på hennes super sweet 25-års party

- 28/5 är Ola DJ på klubb "Stay shoreline"

- Maria ska ha party och jag kan gå trots att jag jobbar kväll dagen efter pga vi bor 3 minuters cykelväg ifrån varandra

- Andra helgen i juni kommer Ida-Lisa ner för att hälsa på sin släkt, och då får såklart Marie och jag också gosa lite med henne. Längtar så!

-Sist men inte minst: den 23/6 kl. 15:15 tar jag semester i tre veckor!

Baby, did you forget to take your meds?

När jag hittar gamla utkast som jag skrivit för längesen om hur det är att vara bipolär kan jag inte annat än att vara så himla glad och tacksam över att mitt liv numera är relativt stabilt.

"Jag har pendlat mellan att ligga på golvet och gråta, ha sån ångest och lite livslust att jag inte kunnat ta mig någonstans, till att det bokstavligen känts som om blodet bubblat i mina vener medan jag sjungit och halvhoppat fram eftersom det känts för sakta att gå. Det har i perioder tagit mig timmar att komma iväg till affären som låg tre minuter från min lägenhet för att handla mat medan jag andra gånger på ren impuls åkt till maxi och storhandlat.

Ibland har mitt humör växlat så fort att jag gått från att skratta till att gråta, till att vara arg och förbannad till att börja skratta igen, allt inom loppet utav några minuter. Ibland är jag i samma stämningsläge i allt mellan fjorton dagar till två månader, och vissa gånger kastas jag mellan att ha känslan av total upprymdhet för att några timmar senare ligga apatisk på sängen. Mellan dessa perioder, alltså övervägande tid utav mitt liv, är mitt humör reglerat som det "bör" vara. Jag kan vara ledsen och jag kan vara glad, men utan att det tas till de yttersta gränserna. Då är jag vad som i folkmun brukar kallas som "normal"."

Skulle bara vilja krama om lilla 22-åriga mig, ge henne en klapp på kinden och säga åt henne att hon inte är konstig eller annorlunda, dålig eller ful, utan att hon kommer få rätt hjälp och mediciner som kommer göra att hon mår bra igen. Så keep on fightin' alla där ute som av någon anledning mår dåligt eller är allmänt opeppiga på livet. Puss och kram till er och jag hoppas att ni också kommer få rätt hjälp och få må bra because alla förtjänar det, no matter what.

Vårjackan

Som ni vet så kklickade jag ju hem denna jacka från Zara när jag väntade på flyget i Italien, och såhär fint var det hela:

Alltid så fint inslaget när man får hem grejer från Zara!

Och här är så själva jackan! Så fantastiskt fin och jag längtar tills jag får inviga denna puderrosa dröm.

Premiär x3 på en dag

Igår var det sommar i Västerås= 22 grader, blå himmel och sol. Hängde med Marie och hennes lilla family först, och vi traskade ner till stan där vi åt på en grekisk restaurang och satt på uteserveringen (!) för första gången i år. Åt en supergod vegetarisk rätt med massa olika saker och ett grönskaksspett. Där satt vi väl en timme ungefär tills det började bli lite kyligt eftersom det var skugga där. När jag senare cyklade hem från Marie så åkte jag direkt hem för att städa för bästa Jonna skulle komma över till mig och grilla samt inviga balkonghänget. Grillningen gick väl sådär, typ hälften av halloumibitarna föll genom gallret och blev totalgrillade på kolet, men annars gick det bra. Sedan satt vi på balkongen tills klockan var en bit efter 22 då Jonna gick hem. Vi hade alltså tillbringat typ fyra timmar på min balkong i början utav freakin maj! Helknäppt men också väldigt skönt att sitta på balkongen, dricka folköl, lyssna på kent och prata om det som faller oss i smaken.

Italien dag 4

Sista hela dagen i Italien. På schemat stod shopping! Peppigt värre kan man ju tycka, men själv hade jag inte så mycket pengar så hjälpte mest dom andra att hitta kläder. Här är i alla fall mami och jag utanför vårt hotell.

Vi besökte även teaffären där. Dom har lätt över 200 sorters te, dom flesta luktar gott men andra luktar, ursäkta språket, rent åt helvete och man funderar ju på vem som faktiskt dricker dom? Hur som så fick jag med mig ett gott, fruktigt te (älskar fruktiga téer) och en tesil med en pingvinfigur (J har smittat av sig, not my fault)

När vi skulle ta en panini så tog jag såklart den som var vegetarisk, men precis innan jag skulle ta ett bett så upptäckte jag ett det var en valnöt i= dödsfälla! Slutade med att Anna och jag fick byta bröd och jag fick skrapa av mina grejer och ja, det var en liten procedur. Var hungrig och lite trött för blev ju inte mätt men fick en twix av Anna så blev lite bättre. Ännu bättre blev det när mamma köpte prosecco!

Satt i en jättefin saluhall med massa olika matstånd, så där satt vi ett tag och drack prosecco och pratade om hur resan hade varit och vad som hade varit bäst om den.

Här är jag i min The Strokes t-shirt, hej hej!

På kvällen var det utemiddag som gällde. Här är jag och mina syskon!

Martin lyckades ta en rätt där man var tvungna att skala räkorna. Det bör tilläggas att han _hatar_ att äta mat med fingrarna haha. Anna fick rycka in och hjälpa till att skala.

När vi ätit klart kom Annas kompis Martina, som bor i Florens, förbi och sa hej. Vi hängde på henne och Anna och tog ett glas vin (jag drack dock en supergod italiensk ipa). Klappade en fin hund, skrattade, samtalade om allt möjligt och sedan vinkade vi hej då till varandra och vi gick hem till vårt hotell för att sova en sista natt.

Italien dag 3

Tredje dagen i Italien, Florens, hade vi planerat att ta bussen ut till en liten by som låg en kvart utanför stan. Tydligen skulle utsikten vara fenomenal och man skulle se ut över hela Florens. Jag gjorde mig redo genom att inviga klänningen jag köpte i London samt inta en åksjuketablett, och sen var jag nöjd.

Vi traskade på mot busshållplatsen som låg en bit bort, typ på andra sidan stan.

På bussresan dit var det så sjukligt varmt så jag försökte pressa mig mot vinden som kom genom det öppna bussfönstret. Hur som mysigt att åka lokalbuss. Väl framme gick vi omkring och spanade in stan. Vi hade dock kommit mitt när dom tagit siesta, så det mesta var stängt vilket var synd, men vi var glada ändå. Hittade en mysig liten restaurang där vi åt *trumvirvel* pasta! och drack vin. Är man i Italien så är man liksom. Tror jag tog en risotto med zucchini= mycket väl godkänt!

För att komma upp till den här fenomenala utsikten så var man naturligtvis tvungen att gå upp för världens längsta och relativt brantaste fucking backe. Tog väl egentligen inte mer än fem minuter att ta sig upp men var seriöst död när jag var uppe. Utsikten var i alla fall jättefin, så det var värt det! Sen hittade jag en bänk där jag satte mig och vilade medan dom andra gick och kollade på en kyrka. Somnade naturligtvis och tydligen så tog ett tyskt gammalt par kort på mig berättade mamma, haha, så stört.

Väl i Florens igen var vi trötta, så vi besökte affären innan vi drog tillbaka till hotellet. Där hittade jag och Martin en freakin ölburk på EN LITER!?!? Var såklart tvungen att köpa den. Sen blev det lite party på rummet innan vi drog vidare och tog varsin margarita, trillade in i en fotoautomat som tyvär inte fungerade (hade blivit awesome pics annars) och ramlade sedan i säng.

Italien dag 2

Vi vaknade upp i ett soligt Milano, men inte nog med detta, det var även Annas födelsedag! Martin och jag smög således bort till henne och mammas rum innan frukost, och så sjöng vi för henne. Traditioner ska inte brytas bara för att man är på resande fot liksom. Utav mig fick hon en såndär luktgran att ha i bilen, fast den var i form utav en mops i en nyckelpigedräkt haha, så cute. Vi åt frullis och bestämde att vi skulle ta tåget som gick 10:20 till Florens. 09:45 gick vi från hotellet, vi skulle vara ute i god tid då vi skulle hinna köpa biljetter innan. När vi gått halvvägs stannar Anna och ba "mamma, du har mitt pass.", varpå mamma svarar att det har hon inte alls. Panik uppstår mellan nämnda parter, väskor slits upp och det lovas till höger och vänster att mamma visst hade tagit det vs. att hon inte alls gjort det. Martin och jag stod på säkert avstånd. När Anna efter någon minut kommer på att hon lagt det i ett hemligt fack i hennes väska, ökar vi tempot mot tågstationen. Anna har åkt från Milano innan, men då dom tydligen flyttat biljettmaskinerna så mamma och Anna sprang och letade rätt på dom medan Martin och jag stod och räknade minuterna. Två minuter till goda hade vi när vi ramlade in på tåget. Bra timing ändå. Tanken var väl att vi skulle vara tysta då vi gjort en inramlande entré, men mamma lyckades få korken på sitt bubbelvatten att flyga av och smälla som en champagnekork. Ej så tyst haha. Men resten av resan sov jag så var utvilad när vi kom fram.

När vi kom fram till Florens navigerade vi oss fram till hotellet (alltså, jag har varit där tre gånger nu men hittar fortfarande ingenstans och är totalt lost medan typ Martin som varit där två gånger hittar överallt typ??). Det var mer ett guesthouse för det var bara fem rum totalt, men dom var SÅ FINA för huset var från 1600-talet tror jag, så det var högt i tak, takmålningar, kristallampa och helt enkelt supermysigt. Lämnade grejerna och gick till brunchstället Anna ville till. Där åt jag fullkornspannkakor med sirap och blåbärssylt samt drack nypressad apelsinjuice och sen tror jag att det var typ prosecco med persikesaft i vilket var utsökt! Himla mysigt ställe hur som, om jag hade vetat vad det hette hade jag tipsat om det, men kommer tyvärr inte ihåg.

Eftermiddagen spenderade vi med att traska runt. Vi har ju som sagt varit där innan så fanns inget direkt "turistigt" att titta på, vi chillade mest. Jag blev socialt utmattad och var tyst (lyssnar dock men orkar inte engagera mig typ), så då drog Martin iväg med mig och så köpte vi beer-to-go (VARFÖR har vi inte detta i Sverige?!?!?!?) så då blev jag på bättre humör.

Eftersom det var Annas födelsedag skulle vi fira henne på kvällen, och detta skulle vi göra med frozen margaritas på bästa margaritastället i hela Florens! Men innan dess skulle vi gå hem och fixa iordning oss och vila lite. Jag fick i uppdrag att köpa plasttallrikar och bestick för vi hade köpt med oss lite plockmat som vi skulle äta på rummet, men alltså, ni som känner mig förstår ju att om jag kommer till en affär där allting kostar 99 cent, och det finns en massa födelsedagsgrejer där, så går jag bananas! Lyckades dock hålla det till rimliga gränser, men tycker ändå att hotellrummet (och Martins skägg) fick en väldans bra födelsedagsstämning.

Kommer inte ihåg vad jag beställde in för smak på min margarita, men god som tusan var den! Så himla synd att det inte finns sånna här spejsiga ställen hemma här. Men får passa på när man väl är på plats liksom!

Efter två margaritas var kände vi oss klara och drog förbi mammas favoritvinställe. Där fick man en liten påse med popcorn till vinet, tycker man alltid borde få det. Sen tog vi en pizza, jag posade med en skäggig gubbe på en vägg och somnade som en stock när jag kom hem.