Italien dag 2

Vi vaknade upp i ett soligt Milano, men inte nog med detta, det var även Annas födelsedag! Martin och jag smög således bort till henne och mammas rum innan frukost, och så sjöng vi för henne. Traditioner ska inte brytas bara för att man är på resande fot liksom. Utav mig fick hon en såndär luktgran att ha i bilen, fast den var i form utav en mops i en nyckelpigedräkt haha, så cute. Vi åt frullis och bestämde att vi skulle ta tåget som gick 10:20 till Florens. 09:45 gick vi från hotellet, vi skulle vara ute i god tid då vi skulle hinna köpa biljetter innan. När vi gått halvvägs stannar Anna och ba "mamma, du har mitt pass.", varpå mamma svarar att det har hon inte alls. Panik uppstår mellan nämnda parter, väskor slits upp och det lovas till höger och vänster att mamma visst hade tagit det vs. att hon inte alls gjort det. Martin och jag stod på säkert avstånd. När Anna efter någon minut kommer på att hon lagt det i ett hemligt fack i hennes väska, ökar vi tempot mot tågstationen. Anna har åkt från Milano innan, men då dom tydligen flyttat biljettmaskinerna så mamma och Anna sprang och letade rätt på dom medan Martin och jag stod och räknade minuterna. Två minuter till goda hade vi när vi ramlade in på tåget. Bra timing ändå. Tanken var väl att vi skulle vara tysta då vi gjort en inramlande entré, men mamma lyckades få korken på sitt bubbelvatten att flyga av och smälla som en champagnekork. Ej så tyst haha. Men resten av resan sov jag så var utvilad när vi kom fram.
 
 
När vi kom fram till Florens navigerade vi oss fram till hotellet (alltså, jag har varit där tre gånger nu men hittar fortfarande ingenstans och är totalt lost medan typ Martin som varit där två gånger hittar överallt typ??). Det var mer ett guesthouse för det var bara fem rum totalt, men dom var SÅ FINA för huset var från 1600-talet tror jag, så det var högt i tak, takmålningar, kristallampa och helt enkelt supermysigt. Lämnade grejerna och gick till brunchstället Anna ville till. Där åt jag fullkornspannkakor med sirap och blåbärssylt samt drack nypressad apelsinjuice och sen tror jag att det var typ prosecco med persikesaft i vilket var utsökt! Himla mysigt ställe hur som, om jag hade vetat vad det hette hade jag tipsat om det, men kommer tyvärr inte ihåg.
 
 
Eftermiddagen spenderade vi med att traska runt. Vi har ju som sagt varit där innan så fanns inget direkt "turistigt" att titta på, vi chillade mest. Jag blev socialt utmattad och var tyst (lyssnar dock men orkar inte engagera mig typ), så då drog Martin iväg med mig och så köpte vi beer-to-go (VARFÖR har vi inte detta i Sverige?!?!?!?) så då blev jag på bättre humör.
 
 
 
Eftersom det var Annas födelsedag skulle vi fira henne på kvällen, och detta skulle vi göra med frozen margaritas på bästa margaritastället i hela Florens! Men innan dess skulle vi gå hem och fixa iordning oss och vila lite. Jag fick i uppdrag att köpa plasttallrikar och bestick för vi hade köpt med oss lite plockmat som vi skulle äta på rummet, men alltså, ni som känner mig förstår ju att om jag kommer till en affär där allting kostar 99 cent, och det finns en massa födelsedagsgrejer där, så går jag bananas! Lyckades dock hålla det till rimliga gränser, men tycker ändå att hotellrummet (och Martins skägg) fick en väldans bra födelsedagsstämning.
 
Kommer inte ihåg vad jag beställde in för smak på min margarita, men god som tusan var den! Så himla synd att det inte finns sånna här spejsiga ställen hemma här. Men får passa på när man väl är på plats liksom!
 
 
Efter två margaritas var kände vi oss klara och drog förbi mammas favoritvinställe. Där fick man en liten påse med popcorn till vinet, tycker man alltid borde få det. Sen tog vi en pizza, jag posade med en skäggig gubbe på en vägg och somnade som en stock när jag kom hem.
 

Kommentarer
Lillapister
2016-05-03 @ 20:20:35

BÄSTA FÖDELSEDAGEN & BÄSTA PYNTET 💕


Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback