Italien dag 3

Tredje dagen i Italien, Florens, hade vi planerat att ta bussen ut till en liten by som låg en kvart utanför stan. Tydligen skulle utsikten vara fenomenal och man skulle se ut över hela Florens. Jag gjorde mig redo genom att inviga klänningen jag köpte i London samt inta en åksjuketablett, och sen var jag nöjd.
 

Vi traskade på mot busshållplatsen som låg en bit bort, typ på andra sidan stan.
 
 
På bussresan dit var det så sjukligt varmt så jag försökte pressa mig mot vinden som kom genom det öppna bussfönstret. Hur som mysigt att åka lokalbuss. Väl framme gick vi omkring och spanade in stan. Vi hade dock kommit mitt när dom tagit siesta, så det mesta var stängt vilket var synd, men vi var glada ändå. Hittade en mysig liten restaurang där vi åt *trumvirvel* pasta! och drack vin. Är man i Italien så är man liksom. Tror jag tog en risotto med zucchini= mycket väl godkänt!
 
 
För att komma upp till den här fenomenala utsikten så var man naturligtvis tvungen att gå upp för världens längsta och relativt brantaste fucking backe. Tog väl egentligen inte mer än fem minuter att ta sig upp men var seriöst död när jag var uppe. Utsikten var i alla fall jättefin, så det var värt det! Sen hittade jag en bänk där jag satte mig och vilade medan dom andra gick och kollade på en kyrka. Somnade naturligtvis och tydligen så tog ett tyskt gammalt par kort på mig berättade mamma, haha, så stört.
 
 
Väl i Florens igen var vi trötta, så vi besökte affären innan vi drog tillbaka till hotellet. Där hittade jag och Martin en freakin ölburk på EN LITER!?!? Var såklart tvungen att köpa den. Sen blev det lite party på rummet innan vi drog vidare och tog varsin margarita, trillade in i en fotoautomat som tyvär inte fungerade (hade blivit awesome pics annars) och ramlade sedan i säng.

Kommentarer
2016-05-05 @ 17:41:04

men hallå vad fin du är <3


Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback