November 2006 - 2015

Jag tänkte att vi skulle kolla igenom vad jag pysslat med i november, och vi börjar år 2006. Häng med!
 
 
Denna bild är som sagt från november 2006 (jag är här 17 år) och tagen med min webcam som jag hade vid min dator hos pappa. Var hos han i Göteborg någon helg i månaden vill jag minnas. Annars gick jag i tvåan på gymnasiet och ja, så var det med det.
 
November 2007. Gick sista året på gymnasiet så det var en del studentfester. Koftan som jag har på bilden var en utav mina favoriter. Har den kvar just av den anledningen. Var väl mest pepp på att ta studenten.
 
November 2008. Jag hade tagit studenten och flyttat till Stockholm tillsammans med Mattias. På nedersta bilden har vi förfest i vårt rum som vi hyrde, innan vi skulle gå ut med en jobbarkompis jag hade fått när jag arbetat som parkarbetare. Denna höst jobbade jag som sagt som parkarbetare från slutet av augusti till mitten av november. Gick upp kl. 04:15 varje dag (!!!) och tog sedan första tunnelbanan 05:05 till mitt jobb som låg i andra änden av Stockholm. Trivdes ganska bra med det ändå, var mest nöjd över att jag hade ett jobb.
 
November 2009. Bodde kvar i Stockholm, men vi hade flyttat till en liten studentlägenhet vilket var SÅ SKÖNT! Jag jobbade som barnskötare på en förskola för barn med grava funktionsnedsättningar och trivdes superbra! Åkte mycket buss så lyssnade på massvis av musik. Jag hade skrivit högskoleprover både på våren och hösten, och planen var att komma in på sjuksköterskeutbildningen i antingen Stockholm eller Västerås.
 
November 2010. Jag hade i januari samma år kommit in på sjuksköterskeutbildningen i Västerås, och flyttat dit. Var i Stockholm hos Mattias varannan helg ungefär. På nedersta bilden är jag på väg till min första praktikplacering under utbildningen, som var i Köping av alla ställen. Åkte således tåg dit varje dag, men trivdes annars okej.
 
November 2011. Vi festade nästan varje helg under denna höst, jag fattar inte hur vi orkade med det och samtidigt allt skolarbete + praktik?? Mattias gjorde slut och jag var heartbroken. Hade praktik på ortopeden och på nedersta bilden ska jag få vara med på en knäprotesopreation (vilket för övrigt var något utav det coolaste jag sett!).
 
November 2012. Var två månade ifrån min examen och satt ofta och pluggade i min säng. Angånde varför jag bara hade en madrass på golvet var för att jag fått vägglöss (traumatized for life). Som vanligt festade jag och mina kompisar mycket, men det hör ju studentlivet till. Hade min sista praktikperiod där jag kom på att jag ville jobba inom psykiatrin. Dessvärre fanns det ingen tjänst ledig och jag fick istället jobb på infektionsavdelningen.
 
November 2013. Jag hade tidigare under våren flyttat till lägenheten jag bor i nu, och hade för första gången plats för en julgran, och självklart skulle den vara rosa! Vad annars liksom? Jobbade på infektion och trivdes bra. Berättade att jag var bipolär vilket var så himla skönt.
 
November 2014. Jag åkte till Italien och Florens för att hälsa på Anna som hade flttat dit för att plugga. Älskar Italien och Florens, och tänker ofta tillbaka på just den här resan. Jag strosade runt i Florens medan Anna var i skolan, gick vilse VARJE dag pga noll lokalsinne. Vi drack de i särklass bästa marguaritas i en källare tillsammans med Annas klasskompisar, och jag drack en 1-liters öl som jag köpt i en liten vinkios mitt emot Annas lägenhet för enbart 1,5€! Längtar tillbaka.
November 2015. Hade börjar jobba på psyk sedan ett halvår tillbaka ungefär. Jag var på kaninfest hos Maria, och en dag så bakade jag, Maria och Jennifer lussekatter. Vi hade ingen kavel utav fick kavla ut med en vinflarra haha. Bästa ändå!

Kommentarer
2016-11-13 @ 19:29:12

åh vilket mysigt inlägg! känner igen flera av bilderna! undra hur länge vi har känt varandra nu?! <3

Svar: längre än vad vi tror säkert <3 har tydligen varit kompis med hanna på fb i 6 år idag!
Cheapo Starfighter


Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback