Sommaren som varit

Tänkte att vi kunde ta en liten snabbtitt på vad jag har hittat på under min sommar:
 
Juni:
Jag tog min specielistexamen i psykiatrisk vård! Det var så skönt att äntligen vara klar med studierna och återgå till jobbet. Mest för att faktiskt kunna vara ledig på riktigt utan att känna att en egentligen borde plugga. Som en liten semester efter skolan så åkte jag och Panda-Emelie till London, vilket såklart var amazing! Vi hann shoppa en del, gå ut på två indiepopklubbar, leta efter nattmat i en timme efter att vi varit ute och när vi väl hittade köpte jag mat för £30 men när vi kom till hotellrummet och skulle äta däckade vi båda i sängen. Blev i alla fall en trevlig frukost dagen efter. Bäst av allt var att vi hade picknick i Hyde Park, det var så mysigt med bubbel, musik och plockmat.
Jag och C firade en regnig midsommar hos mamma, men vi lyckades ändå med att ta ett dopp i sjön. Min inre knubbsäl blev happy!
 
 
 
Juli:
Jag, Panda-Emelie, Maria, Jonna och Emma drog till Peace and love, där vi stolt titulerade oss som "Kamp Bruket- lilla gekås". It was the Place to be inne på campingområdet, och vi anordnade en förfest inför Henrik Berggren vilket var mycket uppskattat! Det var trevligt p&l, men osäker på om jag kommer åka tillbaka dit igen. Det var så konstigt alltihopa, vi fick inte ha med oss hårspray in (en pandas värsta mardröm) eftersom det kunde användas som ett "potentialt eldkastarvapen i fel händer". Tändare gick dock bra? Vi var tvungna att stå i samma kö som alla andra som inte hade campingpass, vilket i vissa fall var en kö på 100 meter (helt sant). Annars hade vi det Amazing, även om jag var tråkig och alltid gick och la mig tidigast. Vi har i alla fall bestämt att vi ska åka till Roskilde 2018, och jag och Maria har redan börjat spara pengar!
Jag och C skrev på kontraktet på vår lägenhet fyra timmar efter att vi varit på visning, och fick nycklarna en veckor senare. Vi fick alltså fullt upp att planera hur vi skulle göra om, vilket var så himla kul. Jag hann även med ett par dagar på Gotland där vi firade mormor som fyllde år, och jag fick plaska i vattnet. Seriöst, älskar att bada så mycket!
(Och så började Joel Alme följa mig på instagram!!!!!)
 
 
Augusti:
Hitintills har jag mest spenderat augusti med att packa ner alla mina saker i flyttlådor, måla om väggar och lister i nya lägenheten och jobbat. Jag och C stack iväg till Stockholm en eftermiddag för att kolla på The Sounds när dom spelade på Putti i Parken (oki kom på nu att det tydligen var i slutet på juli, men det får ligga under augusti ändå) och det var SÅ BRA! Kändes fint att visa C ett av mina favoritband
Jag lyckades också få en kraftig urinvägsinfektion som gick upp i njurarna, så fick ligga hemma i sängen ett par dagar med feber, klappa på Ansgar och Hedwig samt knapra antibiotika. Efter ett par dagar bestämde jag mig för att jag var frisk igen så då traskade jag iväg till Maria där även Julia och Nadja var. Det var så längesen vi sågs alla fyra, så vi firade med att dricka diverse drycker och spela monopol.
Sommaren har varit fin, och något säger mig att den kommande hösten kommer bli den bästa i mitt liv!
 
 

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback