Taxfree-shopping

Är hemma i Sverige igen sedan igår eftermiddag. Alla kläder och väskor har hunnit varit upphängda i C's mammas torkskåp för att minska risken att få med oss eventuella vägglöss. Är ju som sagt sjukt rädd för det för vill INTE ha det en gång till.
 
Nåväl. På flygplatsen passade jag på att shoppa lite hudvårdsprodukter. Allt utom en var från märket Soap & glory, vilket jag upptäckte var cruelty free, så då passade jag på att köpa med mig lite hem.
 
Har ju torr hud och värre blir det ju såklart under vinterhalvåret. Innan har jag bara haft någon random insmörjningskräm på morgonen, men sedan typ ett år sedan har jag börjat läsa på mer kring hudvård och har framförallt lyssnat på Kakans podd "Under huden". Numera kan jag lite mer och använde både serum, insmörjningskrämer anpassade för min hudtyp (har en nattkräm och en dagkräm), micelärt vatten samt att jag någon gång i veckan försöker lägga en ansiktsmask, oftast bor det då en återfuktande. Det har hjälpt min hy sjukt mycket och jag är så glad att jag lärt mig detta!
Således köpte jag lite sheet-masks, insmörjningskräm till kroppen samt fötterna, pormaskborttagningskrämer (typ) och ett fuktserum. Så nöjd! 
 
Ikväll har jag blivit beordrad vila av C. Känner mig inte helt hundra psykiskt, har sovit dåligt i kanske en vecka och det påverkar mitt humör. Så, vi får hoppas att jag sover bättre snarast! Ska pyssla med min nya dagbok som jag köpte, har bestämt mig för att börja skriva igen, så det får bli kvällens syssla. 
 

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback