AIK

I måndags var dagen då jag fick uppleva en AIK-match för första gången. Det var minst sagt en intressant upplevelse, inte bara matchen i sig utan allt runt omkring. Det var först spelarbussmottagning (supportrarna välkomnar spelarna när dom kommer till arenan i buss) eftersom det var premiärmatch. Det var sjukt mycket folk, bengaler, smällare och flaggor. Har aldrig varit med om något liknande. Vi hade sittplatser så jag passade på att kika på AIK-klacken. Det var sjukt coolt att se!  Själva matchen däremot var väl sådär, AIK spelade ganska dåligt men vi (nu räknade jag tydligen in mig som ett AIK-fan haha) vann med 2-0, så det var ju bra. Det lär bli fler matcher för min del och jag ser faktiskt fram emot det, som den gamla fotbollsspelare jag är.
 
 

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback