Lägenheten del 3: gäst/pysselrummet

Eftersom vi målade en fondvägg i gäst/pysselummet här om veckan tänkte jag att det vore på sin plats att visa hur vi har det där inne nu. Min pysselhörna är väl inte direkt särskilt vacker att titta på men det rymmer det mesta av mitt pyssel och det är ju det som är det viktiga. Här inne får vära gäster husera när de är på besök, så lyxigt att ha ett helt rum där en kan hysa in sina nära och kära när de är på besök.
 
 
Såhär såg rummet ut när vi flyttade in. Första bilden är tagen från hallen och in och andra bilden från rummet och ut mot hallen. Det syns inte så bra men tapeterna där inne var ganska slitna så det kändes inte så peppigt att ha dom kvar.
 
Såhär ser rummet ut idag:
 
 
Här är då pysselhörnan där mottot är strukturerat kaos. Ska försöka bli bättre på att sitta där för nu sitter jag mest fortfarande vid köksbordet men det är så jobbigt att behöva plocka bort allting därifån när en ska använda det.
 
 
Här ser ni fondväggen. Tycker den rosa färgen är så himla perfekt! Om vi hade ägt lägenheten hade jag nog målat hela rummet rosa men det känns lite jobbigt eftersom vi i nuläget kommer behöva måla om rummet när vi någongång i framtiden eventuellt kanske flyttar härifrån (vilket vi absolut INTE har några planer på nu pga helt perfekt lägenhet).
 
 
Hyllan över väggen målade vi i samma färg som fondväggen. I gäst/pysselrummet hänger också mina solglasögon, viktigt att snabbt kunna välja ett par när en ska gå ut! Tavlan bredvid solglasögonen har jag målat själv.
 
Så, det var den lilla turen i gäst/pysselrummet. Nästa vecka kommer för övrigt mattläggaren hit och lägger in ett nytt golv i köket. Kommer bli så bra pga att det golvet vi har nu är så slitet och fläckigt. Hoppas att mattan vi valt kommer passa, men det tror jag. Vi har också köpa tapeter som vi ska ha på ena väggen i köket, kolla in dom här så så fort golvet är bytt ska vi börja fixa med att sätta upp dom också.
 
Ha en fin onsdag!

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback