Växtkompisar

För typ tre år sedan började jag intressera mig för växter. Från att enbart ha haft några enstaka ampelliljor har jag nu utökat mitt sortiment och har nu en hel den andra (och coolare, sorry ampellilja) växter. Tänkte bara visa några utav mina coolaste växtkompisar som bor här hemma just nu.
 
Palettblad
 
 
Rosenstänk
 
 
Rexbegonia
 
 
Forellbegonia
 
 
Monkey mask / monstera obliqua
 
 
Mose stentavlor
(Den här köpte jag på Gotland någon dag innan morfars begravning för två år sedan. Dessvärre trivdes den inte i nya lägenheten utan började vissna, men jag hann rädda ett skott och satte det i vatten och hoppades att den skulle få rötter igen. Som ni ser på bilden har den fått par rejäla rötter så jag ska snart ta och plantera den i en kruka. Så glad att den överlevde för jag tänker på morfar nästan varje gång jag ser på den.)
 
 
Fittonia

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback