Det skvallras om en fin dag

Hallå kompisar!
 
Jag ligger forfarande kvar i sängen as we speak, skönt med lediga dagar och sovmornar. Idag står bad på schemat.Väntar på att Maria ska vakna efter nattjobb så att vi kan dra ut på badäventyr. Perfekt syssla när termometern visar att det är 24 grader i solen right now!
 
Annars då? Jorå, livet knallar på. Börjar jobba 50% om en vecka! Ska bli så himla skönt att få vara på jobbet en längre tid och faktiskt ha tid att göra saket, typ vara med på ronden och ha patientsamtal. Jag har också börjat läsa böcker igen. Har haft så svårt i flera år att koncentrera mig på skönlitterära böcker, min egen teori är att hjärnan blev så trött att läsa efter all pluggläsning under grundutbildningen att jag tappade suget i flera år efter det. Vet inte alls om det stämmer men tänker att det är så. Just nu läser jag en väldigt tragisk och sann berättelse om en flicka i början av 80-talet som hamnar i missbruk och prostitution och slutligen får aids. Boken består utav hennes riktiga dagboksanteckningar och tankar från hennes pappa. Har läst halva boken nu men den är bra men också så himla ledsam. Jag hoppas att detta lässug håller i sig!
 
 

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback