Konsertryssning

I lördags drog jag, C, Maria och Ken på kryssning. Det var strålande sol så vi satte oss på däck direkt efter att vi lämnat väskorna i hytten. Det satt vi en stund och njöt, tittade på folk och peppade inför kvällens spelning.
 
 
Sedan begav vi oss till hytten för att fixa iordning oss. Vi bodde billigt och bra under bildäck, känner liksom att en ändå ska spendera mer tid utanför hytten än i den så spelar det inte så stor roll. När vi var fabulösa gick vi upp och tog oss en öl och lyssnade på en trubadur innan det var dags för buffé, det gäller ju att grunda bra inför kvällens kommande äventyr. Sen var det dags för Miss Li!
 
 
Och hjälp vad bra hon var! Men det bästa av allt var att jag kunde njuta fullt ut. Såhär är det: jag älskar konserter. Liksom, konserter är mitt rätta habitat, och det är det så pass mycket att jag ibland har tänkt att "vad händer när jag skaffar barn, kommer jag kunna gå på lika mycket konserter? Och om inte, är det värt att skaffa barn då?" (såklart vet jag att det antagligen är det, men det är liksom beviset på hur mycket jag älskar konserter). Men sedan jag blev sjukskriven så har jag absolut inte kunnat njuta någonting utav de konserter jag varit på, jag har ofta fått gå därifrån för att jag haft alldeles för mycket ångest, och därför hade jag oroat mig för hur denna konsert skulle bli. Men alltså, det var som förut. Jag kunde njuta och det fick mig nästan att börja gråta av lycka. Och att miss Li har världens bästa scennärvaro och energi och att hon spelar så jäkla bra låtar gjorde ju saken ännu bättre. Dessutom så kommenterade hon min bild när jag la ut den på instagram. DÄ NI! 
 
 
Resten av natten spenderade vi mes att dricka drinkar och ha det allmänt supertrevligt! Kryssning+konsert=sant! Detta ska jag lätt göra om fler gånger om tillfället ges.

Kommentarer
Linnea
2018-05-16 @ 20:10:02

Jag och tjejerna ställer upp och är barnvakt så kan du/ni gå på konserter i framtiden ;)

Svar: Alltså gud vad ni är gulliga! <3
Cheapo Starfighter


Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback