Italien dag 1

 
Hallå darlings! Tänkte berätta och visa för er hur min resa i Italien var, så häng med:
 
Resan började med att Martin flög ner från Luleå och mellanlandade hos mig en natt innan vi tog bilen och åkte till Skavsta för att flyga till Milano. Vi kom till hotellet sent, runt kl. 22, så det enda vi gjorde då var att gå och äta och sedan gick vi och la oss.
 
Dagen efter mötte vi upp mamma och Anna som kommit ner. Martin och mamma började genast kolla in kartan för att se vart ställena vi skulle kolla på låg. Jag hade noll koll på vart vi skulle, mest för att jag inte kan läsa en karta så hade inte lagt ner så mycket energi på det. Hängde bara på helt enkelt.
 
 
Pinsamt nog kommer jag faktiskt inte ihåg vad något utav ställena vi besökte hette. men vet att vi kollade på doumon samt att vi var i en typ utomhusgalleria som låg i en supergammal byggnad. Kan tillägga att det enbart var svindyra märkesbutiker där. Kul att se hur som.
 
Annars var Milano mycket mysigare än Rom, fastän Florens såklart är mysigast utav de ställen jag besökt i Italien. Fastän vi var mitt i stan var det fortfarande grönt, alltså buskar, träd och små parker. Livar ju upp mer än vad man tror. Jag lyckades för övrigt snubbla (läsa trilla) när jag skulle gå upp på en gräsplätt för att ta kort på blommorna. Gick ju sådär, men min lilla familj fick sig onekligen ett gott skratt. Himla mysigt var det att det åkte runt gamla spårvagnar överallt, tycker det är så mysigt när man ser att dom är gamla och fina istället för utbytta mot nya fula.
 
 
Annars då? Vi drack prosecco, min familj njöt i solen (jag försökte mest undvika att bli solbränd men gillade sommarfeelingen med värmen), åt pasta och bara insöp storstadslivet i denna gröna stad. På kvällen när vi kommit hem skulle vi fira att vi äntligen var här, så Maritn skulle lite smidigt öppna proseccoflaskan men den var helt hyper och flög upp och hällde prosecco över halva mammas säng haha! Vi åt även jordgubbar och mitt öga blev svullet och kliade pga allergisk men äter ändå. Slut på dag 1.

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback