En liten lista om tid 🕒

Vad Àr ditt förhÄllande till tid?
AlltsÄ, vet faktiskt inte riktigt? Jag jobbar ju olika tider pÄ olika dagar, sÄ har liksom svÄrt att fÄ en struktur angÄende tiden i mitt liv. Om jag jobbar dag gÄr jag upp kl. 05:30, börjar 06:45 och slutar kl. 16:00. Jobbar jag kvÀll börjar jag kl. 13:00 och slutar kl. 21:45. DÄ gÄr jag inte upp förens runt 11-tiden; en mÄste ju ta varenda chans till sovis en kan fÄ. Dom dagar jag Àr ledig och inte har nÄgot planerat sover jag oftast tills runt kl. 10. GÄr och lÀgger mig gör jag nÀstan alltid, oavsett hur jag jobbat/vad jag gjort under dagen, mellan kl. 22:30-00. Inte om jag Àr pÄ fest eller sÄ, men det förstÄr en ju.



Vilken tid pÄ dygnet gillar du bÀst?
Är en sann kvĂ€llsmĂ€nniska och Ă€r som mest kreativ under sena kvĂ€llen och natten. Brukade skriva en hel del hemtentor nattetid nĂ€r jag pluggade för det gick liksom inte att göra nĂ„tt vettigt pĂ„ dagen? Hade noll motivation dĂ„.



Vilken Àr det bÀsta veckodagen?
Nu har jag ingen favoritveckodag direkt eftersom jag kan jobba/vara ledig vilken dag som helst i veckan i princip, men jag svarar vÀl att dom dagarna jag Àr ledig Àr mina absoluta favoritdagar.



NÀr gÄr tiden som snabbast?

NÀr en inte vill gÄ upp pÄ morgonen utan bara vila lite till= tiden gÄr supersnabbt. NÀr en Àr pÄ semester eller trÀffar ens familj/vÀnner. Helt enkelt alltid nÀr en har kul typ!



NÀr gÄr tiden som lÄngsammast?
NÀr en bara vill att jobbdagen ska ta slut. Eller nÀr en vÀntar pÄ typ ett försenat tÄg eller flyg eller sÄ.



Hur lÀnge tar det för dig att sminka dig?
Det Àr beroende pÄ vad jag ska sminka mig inför, sÄ att sÀga. Det tar vÀl ungefÀr en kvart att sminka mig innan jag ska till jobbet eftersom det bara Àr basic-sminkning (ögonbrynen, ögonskugga, puder, mascara). NÀr jag ska ivög pÄ fest eller göra nÄgot annat roligt kan det ta upp emot en timme, beroende pÄ hur mycket jag vill fixa och trixa med sminket. Kanske en vill vara superglittrig eller ha lösisar eller en perfekt eyeliner?



Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett denna?
Uhm, ingen aning. Är lite rĂ€dd för framtiden pga tror att allt kommer gĂ„ Ă„t helvete, men samtidigt var det inte bĂ€ttre förr? Kanske 50-70-talet dĂ„? Mest pga awesome klĂ€der.



Äter du fort eller sakta?
Fort. Eller, inte jĂ€ttefort men kan absolut kasta i mig maten och sen kĂ€nna att liksom ”vĂ€nta lite nu,vad Ă€r det ens jag har Ă€tit?” för att jag inte hunnit reflektera över smakerna riktigt.



Vad gillar du mest att lÀgga ner tid pÄ?
Ca. allt kul sĂ„ som att umgĂ„s med vĂ€nner, festivala, gĂ„ pĂ„ konserter, festa, mysa, gosa med katterna,  you name it.



Vad gillar du minst att lÀgga tid pÄ?

StÀda, diska, plugga. Ibland jobba om en Àr riktigt, riktigt trött.



NÀr brukar du gÄr upp och lÀgga dig pÄ vardagar?
Se första frÄgan för utförligt svar.



Ditt lÀngsta förhÄllande?
6 Är och nÄgra mÄnader.

.


Vad skulle du gÀrna haft mer tid till?
LÀsa. Pyssla. Sy. Vara ute och gÄ (helst med valfri lÄnad hund). TrÀffa vÀnner.



Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Var pÄ jobbet och drack nog kvÀllste och förberedde kvÀllsmedicinerna.



Vad gör du om tre timmar?
Hoppas verkligen jag sover. Ska nÀmligen jobba hela dagen imorgon: först pÄ 96:an och sen pÄ Infektion. Tyckte det var en himla bra idé men nu kÀnns det ganska kÀmpigt. Well, kommer fÄ kick ass mycket pengar till London, och sÄ kommer det vara extra skönt att vara ledig pÄ fredag!



Var ser du dig sjÀlv om tio Är?
DÄ Àr jag, hemska tanke, freakin 37 Är! Jag vill ha kids, minst ett. GÀrna hund ocksÄ. Vill bo i en stuga pÄ landet/i skogen och helst bara jobba typ max 75% och spendera resterande tid hemma dÀr jag har en massa plantor och grejer att ta hand om och hönor som gÄr och sprÀtter och sÄdÀr. Ah, typ exakt sÄ.



Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihÄg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback