Italien dag 4

Sista hela dagen i Italien. På schemat stod shopping! Peppigt värre kan man ju tycka, men själv hade jag inte så mycket pengar så hjälpte mest dom andra att hitta kläder. Här är i alla fall mami och jag utanför vårt hotell.
 
 
Vi besökte även teaffären där. Dom har lätt över 200 sorters te, dom flesta luktar gott men andra luktar, ursäkta språket, rent åt helvete och man funderar ju på vem som faktiskt dricker dom? Hur som så fick jag med mig ett gott, fruktigt te (älskar fruktiga téer) och en tesil med en pingvinfigur (J har smittat av sig, not my fault)
 
 
När vi skulle ta en panini så tog jag såklart den som var vegetarisk, men precis innan jag skulle ta ett bett så upptäckte jag ett det var en valnöt i= dödsfälla! Slutade med att Anna och jag fick byta bröd och jag fick skrapa av mina grejer och ja, det var en liten procedur. Var hungrig och lite trött för blev ju inte mätt men fick en twix av Anna så blev lite bättre. Ännu bättre blev det när mamma köpte prosecco!
 
 
Satt i en jättefin saluhall med massa olika matstånd, så där satt vi ett tag och drack prosecco och pratade om hur resan hade varit och vad som hade varit bäst om den.
 
 
Här är jag i min The Strokes t-shirt, hej hej!
 
 
På kvällen var det utemiddag som gällde. Här är jag och mina syskon!
 
 
Martin lyckades ta en rätt där man var tvungna att skala räkorna. Det bör tilläggas att han _hatar_ att äta mat med fingrarna haha. Anna fick rycka in och hjälpa till att skala.
 
 
När vi ätit klart kom Annas kompis Martina, som bor i Florens, förbi och sa hej. Vi hängde på henne och Anna och tog ett glas vin (jag drack dock en supergod italiensk ipa). Klappade en fin hund, skrattade, samtalade om allt möjligt och sedan vinkade vi hej då till varandra och vi gick hem till vårt hotell för att sova en sista natt.

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback