Ett påslakan till Ansgar

Som jag berättade igår så hade Ansgar en filt i min säng (egentligen att gammalt, tunt, slitet täcke), som jag tänkte piffa till lite. Så idag sydde jag ett påslakan till det, som blev mer som ett örngott om en tänker på storleken, men hur som. Såhär gick det till:
 
Plockade fram min lilla symaskin och valde ett tyg jag hade hemma. Detta tyckte jag passade in i mitt sovrum.
 
 
Såhär ser det ut på närmare håll.
 
 
Ansgar kom och inspekterade så att allt gick rätt till.
 
 
Och sen var det klart! Sydde bara ihop två sidor och sicksackade ihop den ena sidan som jag vek i sen, ungefär som en gör med ett örngott. Här slutar mina sykunskaper, men Ansgar verkar vara nöjd så jag hoppas att filten blir lika uppskattad med påslakan som det var utan.

Kommentarer
2016-10-23 @ 18:29:39

Åh, ser riktigt fint ut! Stolt syster :*

Svar: Tack! :*
Cheapo Starfighter


Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback