Lägenheten del 1: biblioteket

Biblioteket blir det första av rummen som visas upp här på bloggen. Mest på grund av att det är det som är 100% fördigt och minst stökigt just nu, haha. Biblioteket, som vi valt att kalla det, är mer ett rum som fungerar som passage mellan köket och vardagsrummet. Vi var båda överens om att detta skulle bli ett mörkt och mysigt rum och gå i tonerna mörkgrönt och rosa med en touch av guld. Och så blev det, vi är så himla nöjda. Har bara två bilder från hur det såg ut innan, men hittade en vidoesnutt som ni kan kika på också. Ganska stor skillnad må jag säga!
 
 
 
Ett ganska intetsägande rum va? Vi hade sagt att biblioteket var det rum som hade minst prioritet, men tji fick vi för det var det rummet som blev klart först. Svårt att hålla sig när en redan har bestämt sig för hur allt ska se ut och vara.
 
Här hela rummet. Första bilden är taget från köket och andra från vardagsrummet. Vi har även väldigt mycket växter i detta rum, dom verkar trivas här. Soffan och fåtöljen kommer från Furniturebox, och vi har även planerat att införskaffa en matchande fotpall till fåtöljen i framtiden. Bordet och lampskärmen är second hand och piedestalen i bakgrunden har vi själva målat.
 
Bokhyllan är färgkoordinerad, och utöver böcker har jag även satt dit andra saker jag tycker piffar upp, som små figurer och en kruka med gullranka i. Jag ser nu att färgen på väggarna verkligen inte får rättvisa på bilderna, men det är svårt att få till det när en fotar på kvällen. Nåväl. Den hängande vasen köpte jag på indiska i höstas och tycker att den gör sig väldigt bra här inne med en kvist murgröna i.
 
På väggen bredvid fönstret har vi den bästa hyllan, nämligen Harry Potter-hyllan. Kände ju att böckerna och det andra Harry Potteriga inte ska behöva trängas med annat utan att de förtjänade en alldeles egen tron. Det tog lång tid innan vi hittade den perfekta hyllan för detta ändamål, men jag är glad över att vi väntade med att köpa en bara för att, och istället väntade. Vill såklart fylla på med en massa massa mer HP-prylar. Och skaffa något snyggt guldigt bokstöd för de illustrerade böckerna på översta hyllan har en tendens till att trilla ner och det känns ju inte så kul.
 
 
 
Ovanför soffan har vi en stor inramad poster som är gjord av Catrin Welz-Stein, hon gör stencoola posters.
 
 
Och sist men absolut inte minst så står mitt lilla monster bredvid soffan. Har haft henne i lite mer än två år, och hon består från början av två små monsteror som jag planterade ihop. Nu för tiden räknar jag henne som en växt. Hon, tillsammans med Ansgar och Hedwig, var det sista som fick lämna gamla lägenheten pga mest ömtåligt. Love her!
 

Kommentarer

Kommentera:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Din bloggadress:

Skicka:

Trackback